Veelgestelde vragen

Waar heb je een vraag over?

Heb je een specifieke vraag over een van de onderstaande onderwerpen? Klik dan op de knop waar je een vraag over hebt.

AVIA Card Elektrisch laden  Waterstof

AVIA Card

Heb je een vraag over de AVIA Card? Kijk dan snel of jouw antwoord erbij staat

  • Hebben de AVIA Cards een persoonlijke pincode
    Ja, iedere kaart kan worden beveiligd met een persoonlijke pincode.
  • Hoe vaak krijg ik een factuur?
    De factuur ontvang je meestal iedere week. Mocht je dit graag op een ander moment willen, dan is dat ook zeker mogelijk. Neem hierover contact op met onze klantenservice.

  • Hoe kan ik de AVIA Laden app downloaden?
    Je kunt de AVIA Laden app downloaden in de App Store van Apple of de Google Play Store door ‘AVIA Laden’ als zoekwoord in te vullen.

  • Kan ik met de AVIA Card ook ViaAVIA punten sparen?
    Nee, dit is niet mogelijk.
  • Ik ben mijn AVIA Card vergeten mee te nemen, kan ik nu alsnog laden?
    Ja, dit is zeker mogelijk.
    Laadsessies kunnen bij alle AVIA laadpalen ook met de AVIA Laden app worden gestart én gestopt. Deze functie werkt ook bij laadpalen van andere aanbieders, maar dit kunnen wij niet garanderen.
  • Hoe vraag ik een AVIA Card aan?
    Een AVIA Card kan worden aangevraagd via het online aanvraagportaal. Mocht je meerdere passen nodig hebben of er niet uitkomen in het portaal, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

  • Kan ik ook een AVIA Card aanvragen om enkel te tanken?
    Ja, dit kan zeker. Je kunt ook een AVIA Card aanvragen waarmee je alleen kunt tanken bij één van onze (partner) locaties.
  • Kan ik als particulier ook een AVIA Card aanvragen?
    Nee, de AVIA Card is alleen voor zakelijke klanten bestemd.
  • Ik heb per post mijn AVIA Card ontvangen, is deze al actief?
    Jouw kaarten zijn na ontvangst direct actief. Om de AVIA Card te gebruiken heb je wel een bijbehorende pincode nodig. Deze volgt doorgaans 1 of 2 dagen later per post.

  • Ik heb 3x mijn pincode verkeerd ingetoetst: is mijn AVIA Card nu geblokkeerd?
    Wanneer je 3 keer de verkeerde pincode hebt ingetoetst, zal je AVIA Card voor de komende 24 uur geblokkeerd zijn en welke blokkering automatisch wordt opgeheven. Veiligheidshalve kan de blokkade niet door ons worden opgeheven.
  • Ik ben mijn pincode vergeten; wat moet ik nu doen?
    Wanneer je je pincode bent vergeten, kun je een e-mail sturen naar de uitgever van je AVIA Card en een nieuwe pincode aanvragen. Vermeld in je mail je debiteurennummer en het betreffende AVIA card nummer. Uit veiligheidsredenen wordt de pincode uitsluitend via de reguliere post verstuurd naar het postadres dat bij ons bekend is en geregistreerd staat.

  • Ik heb een nieuwe auto. Moet ik dan ook een nieuwe AVIA Card aanvragen?
    Dit is afhankelijk van wat je wilt. Als je een nieuwe auto met nieuw kenteken hebt, dan is het goed dit aan te laten passen. Wil je alleen het kenteken aan laten passen voor de facturatie, dan is het aanpassen van de AVIA Card voldoende.

    Je doet dit door de huidige AVIA Card op te zoeken via het Klantenportaal en het kenteken aan te passen. Wil je een nieuwe tankpas met het juiste kenteken, dan kunnen wij je een nieuwe tankpas toesturen. Je vraagt dan een nieuwe tankpas aan.
  • Welke opties kan ik aanpassen op mijn bestaande AVIA Card?
    Je kunt dag- en weeklimieten aanpassen, evenals opties op de AVIA Card, waarbij je kunt denken aan diesel, benzine maar ook LPG en wassen. Daarnaast heb je de mogelijkheid om auto-gerelateerde producten in de shop te kiezen door voor de optie “shop en smeermiddelen” te kiezen. Wanner de kilometerregistratie en autocode moeten worden ingegeven, vraag dan een nieuwe AVIA Card aan. Dit geldt ook voor het wijzigen van de pincode. Deze 3 opties zijn op een bestaande AVIA Card niet te wijzigen, omdat deze op de magneetstrip worden gedrukt tijdens het maken van de AVIA Card. Wil je 1 van deze 3 opties wijzigen of aan-/uitzetten, dan dient er een nieuwe AVIA Card aangevraagd te worden. Heb je hier vragen over of wil je advies, neem dan telefonisch of per e-mail contact op met ons.
  • Hoe blokkeer ik mijn AVIA Card?
    Indien je je AVIA Card kwijt bent, blokkeer deze dan direct binnen het Online Klantenportaal, zoek je AVIA Card op en klik op het icoontje met het handje. Hierna kun je de AVIA Card blokkeren en eventueel een vervangende card aanvragen.
  • Waar vind ik mijn jaarafname
    Na het inloggen op www.mijnvollenhoven.nl, klik je op “Afname overzicht”. Hier kun je een periode of specifieke AVIA Card aangeven en het resultaat exporteren naar Excel om er een eigen rapportage van te maken.

  • Kan ik mijn AVIA Card overzetten naar een andere bedrijfsnaam?
    We kunnen geen AVIA Card(s) overzetten, omdat hier een nieuwe debiteur voor aangemaakt dient te worden. Neem hiervoor telefonisch of per e-mail contact op met de uitgever van je card(s).

  • Mijn bedrijf wijzigt van KvK; moet ik het nieuwe KvK-nummer doorgeven?
    Wanneer je KvK wijzigt, dienen wij je (nieuwe) firma op te voeren als nieuwe debiteur met nieuwe AVIA Card(s). We kunnen geen cards overzetten van de ene debiteur naar de ander, zie het antwoord op de vorige vraag. Neem hiervoor telefonisch of per e-mail contact met de uitgever van je cards.

  • Waar kan ik tanken met mijn AVIA Card?
    Je kunt terecht bij meer dan 2.500 tanklocaties, waarvan meer dan 1.000 in Nederland en 1.500 in Europa. Met de AVIA app zie je eenvoudig waar voor jou het dichtstbijzijnde tankstation.

  • Wat zijn de voordelen van een AVIA Card?
    - Snel, eenvoudig en voordelig laden en tanken, online betalen en je facturen gemakkelijk beheren;
    - Altijd een tankstation in de buurt: met de AVIA Card kun je bij meer dan 1.000.000 laadpunten en 2.500 tanklocaties terecht;
    - Geen financiële rompslomp: alles op 1 factuur, inclusief laad- en tankverbruik & overige kosten, zoals shopaankopen in Nederland (olie en ruitensproeier-vloeistof) en carwash. Deze overige
    kosten zijn optioneel. Je kunt ook kiezen voor een factuur m.b.t. alleen laad- en tankverbruik. We incasseren de kosten automatisch van je bankrekening, zodat je hier geen omkijken meer naar hebt.
  • Waar kan ik laden met mijn AVIA Card?
    Met de AVIA Card kun je tanken bij ruim 1.200 stations in Nederland en laden op meer dan 1.000.000 verschillende laadpunten door heel Europa bij alle publieke laadpunten waar de mogelijkheid is om te snelladen. Gebruik de AVIA Laden app om te navigeren naar de dichtstbijzijnde laadpaal en bouw gemakkelijk een transactie op door de AVIA Card te scannen bij de laadpaal.

Elektrisch laden

Niet zeker welke kabel je nodig hebt? Werkt de laadpas niet? Of wil je weten hoeveel het laden kost? Bekijk dan de veelgestelde vragen om te kijken of er een antwoord is op jouw vraag.

  • Wat kost het laden?
    Laad je met een laadpas, dan wordt de afrekening gedaan via jouw Mobility Service Provider (MSP). Dit tarief kan afwijken van het tarief dat wij hanteren. Neem contact op met jouw MSP voor de exacte tarieven.
  • Wat moet ik doen als mijn laadpaal niet werkt?
    Als er een onverwachte storing optreedt kun je 24/7 ons klantenservice nummer bellen. Dit nummer staat op de sticker op de laadpaal. Zij zullen je vervolgens verder helpen.
  • Hoe kan ik betalen?
    Je kunt bij onze laadpalen betalen met een Mobility Service Provider (MSP) pas. Daarnaast hebben wij onze eigen AVIA VOLT laadpas waarmee je bij meer dan 1.000.000 laadpunten in Europa met korting kan laden.
  • Ik heb geen laadpas. Kan ik dan ook mijn auto laden?
    Als je op een bemande locatie bent kun je binnen aan de kassa om een laadpas vragen. Hiermee kunt je jouw auto opladen. Als je klaar bent met laden kun je het bedrag afrekenen aan de kassa. Het tarief voor laden kun je aan de kassa vragen.
  • Welk type kabel heb ik nodig?
    Moderne elektrische voertuigen zijn met de laadpaal verbonden via een laadkabel met een type 2-stekker. Deze kabel wordt door de bestuurder zelf meegebracht. Om een snellader te gebruiken, kan het zijn dat je een CCS- of CHAdeMO-aansluiting op het voertuig nodig hebt.
  • Kabel komt niet los, wat nu?
    Om de kabel los te koppelen van de laadpaal dien je eerst nogmaals de laadpas aan te bieden aan de paal. Vervolgens hoor je een geluidje. Na ongeveer 3 seconde kun je de stekker losmaken van de laadpaal. Wat eventueel ook kan helpen is het ontgrendelen van jouw autodeuren middels jouw autosleutel.
  • De laadpaal herkent mijn laadpas niet?
    Dat is erg vervelend. Je kunt ten eerste controleren of de laadpaal jouw laadpas ondersteund, vaak zijn er in combinatie met jouw pas bijgeleverde apps die dit inzichtelijk maken. Daarnaast is er een mogelijkheid tot het gebruiken van de QR-code, waardoor losstaande betalingen mogelijk gemaakt worden. Mocht je er niet uitkomen kun je ons 24/7 bereiken op 0800-8656543. Daarnaast heeft AVIA een eigen tankpas, waar je met korting bij meer dan 1.000.000 laadpunten terecht kunt.
  • Hoe vraag ik een laadpas aan?
    De AVIA Card kun je gemakkelijk online aanvragen via ons aanvraag portal, op https://aviavollenhoven.nl/avia-card/. Ook hebben wij een eigen AVIA Laden app, waarmee je precies kunt zien waar je jouw auto kan laden met onze pas.