Veelgestelde vragen

Waar heeft u een vraag over?

Heeft u een specifieke vraag over een van de onderstaande onderwerpen? Klik dan op de knop waar u een vraag over heeft.

AVIA Card Elektrisch laden  Waterstof

AVIA Card

Heeft u een vraag over de AVIA Card? Kijk dan snel of uw antwoord erbij staat

  • Hebben de AVIA Cards een persoonlijke pincode
    Ja, iedere kaart kan worden beveiligd met een persoonlijke pincode.
  • Hoe vaak krijg ik een factuur?
    De factuur ontvang je meestal iedere week. Mocht je dit graag op een ander moment willen, dan is dat ook zeker mogelijk. Neem hierover contact op met onze klantenservice.

  • Hoe kan ik de AVIA Laden app downloaden?
    Je kunt de AVIA Laden app downloaden in de App Store van Apple of de Google Play Store ‘AVIA Laden’ als zoekwoord in te vullen.

  • Kan ik met de AVIA Card ook ViaAVIA punten sparen?
    Nee, dit is niet mogelijk.
  • Ik ben mijn AVIA Card vergeten mee te nemen, kan ik nu alsnog laden?
    Ja, dit is zeker mogelijk.
    Laadsessies kunnen bij alle AVIA laadpalen ook met de AVIA Laden app worden gestart én gestopt. Deze functie werkt ook bij laadpalen van andere aanbieders, maar dit kunnen wij niet garanderen. Ook zijn AVIA laadpalen voorzien van een QR-code om zonder AVIA Card en zonder AVIA Laden app toch te kunnen laden. Dit doen wij door middel van direct payment via Mollie Payments.

  • Hoe vraag ik een AVIA Card aan?
    Een AVIA Card kan worden aangevraagd via het online aanvraagportaal. Mocht je meerdere passen nodig hebben of er niet uitkomen in het portaal, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

  • Kan ik ook een AVIA Card aanvragen om enkel te tanken?
    Ja, dit kan zeker. Je kunt ook een AVIA Card aanvragen waarmee je alleen kunt tanken bij één van onze (partner) locaties.
  • Kan ik als particulier ook een AVIA Card aanvragen?
    Nee, de AVIA Card is alleen voor zakelijke klanten bestemd.
  • Ik heb per post mijn AVIA Card ontvangen, is deze al actief?
    Jouw kaarten zijn na ontvangst direct actief. Om de AVIA Card te gebruiken heb je wel een bijbehorende pincode nodig. Deze volgt doorgaans 1 of 2 dagen later per post.

  • Ik heb 3x mijn pincode verkeerd ingetoetst: is mijn AVIA Card nu geblokkeerd?
    Wanneer je 3 keer de verkeerde pincode hebt ingetoetst, zal je AVIA Card voor de komende 24 uur geblokkeerd zijn en welke blokkering automatisch wordt opgeheven. Veiligheidshalve kan de blokkade niet door ons worden opgeheven.
  • Ik ben mijn pincode vergeten; wat moet ik nu doen?
    Wanneer je je pincode bent vergeten, kun je een e-mail sturen naar de uitgever van je AVIA Card en een nieuwe pincode aanvragen. Vermeld in je mail je debiteurennummer en het betreffende AVIA card nummer. Uit veiligheidsredenen wordt de pincode uitsluitend via de reguliere post verstuurd naar het postadres dat bij ons bekend is en geregistreerd staat.

  • Ik heb een nieuwe auto. Moet ik dan ook een nieuwe AVIA Card aanvragen?
    Dit is afhankelijk van wat je wilt. Als je een nieuwe auto met nieuw kenteken hebt, dan is het goed dit aan te laten passen. Wil je alleen het kenteken aan laten passen voor de facturatie, dan is het aanpassen van de AVIA Card voldoende.

    Je doet dit door de huidige AVIA Card op te zoeken via het Klantenportaal en het kenteken aan te passen. Wil je een nieuwe tankpas met het juiste kenteken, dan kunnen wij je een nieuwe tankpas toesturen. Je vraagt dan een nieuwe tankpas aan.
  • Welke opties kan ik aanpassen op mijn bestaande AVIA Card?
    Je kunt dag- en weeklimieten aanpassen, evenals opties op de AVIA Card, waarbij je kunt denken aan diesel, benzine maar ook LPG en wassen. Daarnaast heb je de mogelijkheid om auto-gerelateerde producten in de shop te kiezen door voor de optie “shop en smeermiddelen” te kiezen. Wanner de kilometerregistratie en autocode moeten worden ingegeven, vraag dan een nieuwe AVIA Card aan. Dit geldt ook voor het wijzigen van de pincode. Deze 3 opties zijn op een bestaande AVIA Card niet te wijzigen, omdat deze op de magneetstrip worden gedrukt tijdens het maken van de AVIA Card. Wil je 1 van deze 3 opties wijzigen of aan-/uitzetten, dan dient er een nieuwe AVIA Card aangevraagd te worden. Heb je hier vragen over of wil je advies, neem dan telefonisch of per e-mail contact op met ons.
  • Hoe blokkeer ik mijn AVIA Card?
    Indien je je AVIA Card kwijt bent, blokkeer deze dan direct binnen het Online Klantenportaal, zoek je AVIA Card op en klik op het icoontje met het handje. Hierna kun je de AVIA Card blokkeren en eventueel een vervangende card aanvragen.
  • Waar vind ik mijn jaarafname
    Na het inloggen op www.mijnvollenhoven.nl, klik je op “Afname overzicht”. Hier kun je een periode of specifieke AVIA Card aangeven en het resultaat exporteren naar Excel om er een eigen rapportage van te maken.

  • Kan ik mijn AVIA Card overzetten naar een andere bedrijfsnaam?
    We kunnen geen AVIA Card(s) overzetten, omdat hier een nieuwe debiteur voor aangemaakt dient te worden. Neem hiervoor telefonisch of per e-mail contact op met de uitgever van je card(s).

  • Mijn bedrijf wijzigt van KvK; moet ik het nieuwe KvK-nummer doorgeven?
    Wanneer je KvK wijzigt, dienen wij je (nieuwe) firma op te voeren als nieuwe debiteur met nieuwe AVIA Card(s). We kunnen geen cards overzetten van de ene debiteur naar de ander, zie het antwoord op de vorige vraag. Neem hiervoor telefonisch of per e-mail contact met de uitgever van je cards.

  • Waar kan ik tanken met mijn AVIA Card?
    Je kunt terecht bij meer dan 2.500 tanklocaties, waarvan meer dan 1.000 in Nederland en 1.500 in Europa. Met de AVIA app zie je eenvoudig waar voor jou het dichtstbijzijnde tankstation.

  • Wat zijn de voordelen van een AVIA Card?
    - Snel, eenvoudig en voordelig laden en tanken, online betalen en je facturen gemakkelijk beheren;
    - Altijd een tankstation in de buurt: met de AVIA Card kun je bij ruim 200.000 laadpunten en 2.500 tanklocaties terecht;
    - Geen financiële rompslomp: alles op 1 factuur, inclusief laad- en tankverbruik & overige kosten, zoals shopaankopen in Nederland (olie en ruitensproeier-vloeistof) en carwash. Deze overige
    kosten zijn optioneel. Je kunt ook kiezen voor een factuur m.b.t. alleen laad- en tankverbruik. We incasseren de kosten automatisch van je bankrekening, zodat je hier geen omkijken meer naar hebt.
  • Waar kan ik laden met mijn AVIA Card?
    Met de AVIA Card kun je tanken bij ruim 1.200 stations in Nederland en laden op meer dan 400.000 verschillende laadpunten door heel Europa bij alle publieke laadpunten waar de mogelijkheid is om te snelladen. Gebruik de AVIA Laden app om te navigeren naar de dichtstbijzijnde laadpaal en bouw gemakkelijk een transactie op door de AVIA Card te scannen bij de laadpaal.

Elektrisch laden

Niet zeker welke kabel u nodig heeft? Werkt de laadpas niet? Of wilt u weten hoeveel het laden kost? Bekijk dan de veelgestelde vragen om te kijken of er een antwoord is op uw vraag.

  • Wat kost het laden?
    Laadt u met een laadpas, dan wordt de afrekening gedaan via jouw Mobility Service Provider (MSP). Dit tarief kan afwijken van het tarief dat wij hanteren. Neem contact op met uw MSP voor de exacte tarieven.
  • Wat moet ik doen als mijn laadpaal niet werkt?
    Als er een onverwachte storing optreedt kunt u 24/7 ons klantenservice nummer bellen: 0800-8656543. Zij zullen u vervolgens verder helpen.
  • Hoe kan ik betalen?
    U kunt bij onze laadpalen betalen met een Mobility Service Provider (MSP) pas. Daarnaast hebben wij onze eigen AVIA VOLT laadpas waarmee u bij meer dan 420.000 laadpunten in Europa met korting kan laden.
  • Ik heb geen laadpas. Kan ik dan ook mijn auto laden?
    Als u op een bemande locatie bent kunt u binnen aan de kassa om een laadpas vragen. Hiermee kunt u uw auto opladen. Als u klaar bent met laden kunt u het bedrag afrekenen aan de kassa. Het tarief voor laden kunt u aan de kassa vragen.
  • Welk type kabel heb ik nodig?
    Moderne elektrische voertuigen zijn met de laadpaal verbonden via een laadkabel met een type 2-stekker. Deze kabel wordt door de bestuurder zelf meegebracht. Om een snellader te gebruiken, kan het zijn dat je een CCS- of CHAdeMO-aansluiting op het voertuig nodig hebt.
  • Kabel komt niet los, wat nu?
    Om de kabel los te koppelen van de laadpaal dient u eerst nogmaals de laadpas aan te bieden aan de paal. Vervolgens hoort u een geluidje. Na ongeveer 3 seconde kunt u de stekker losmaken van de laadpaal. Wat eventueel ook kan helpen is het ontgrendelen van uw autodeuren middels uw autosleutel.
  • De laadpaal herkent mijn laadpas niet?
    Dat is erg vervelend. U kunt ten eerste controleren of de laadpaal uw laadpas ondersteund, vaak zijn er in combinatie met uw pas bijgeleverde apps die dit inzichtelijk maken. Daarnaast is er een mogelijkheid tot het gebruiken van de QR-code, waardoor losstaande betalingen mogelijk gemaakt worden. Mocht u er niet uitkomen kunt u ons 24/7 bereiken op 0800-8656543. Daarnaast heeft AVIA een eigen tankpas, waar u met korting bij meer dan 400.000 laadpunten terecht kunt.
  • Hoe vraag ik een laadpas aan?
    De AVIA Card kunt u gemakkelijk online aanvragen via ons aanvraag portal, op https://aviavollenhoven.nl/avia-card/. Ook hebben wij een eigen AVIA Laden app, waarmee u precies kunt zien waar u uw auto kan laden met onze pas.

Waterstof

Heeft u een vraag over waterstof? Kijk dan snel of uw antwoord erbij staat. Mocht u alsnog vragen hebben kunt u altijd contact opnemen via het contactformulier.

  • Waar kan ik waterstof tanken?
    U kunt bij onze BP locatie in Eindhoven aan de Eisenhowerlaan waterstof tanken. Dat is voor nu de enige Vollenhoven locatie waar dit mogelijk is. In de toekomst zullen er meerdere locaties zijn waar u straks waterstof kan gaan tanken.
  • Wat zijn de openingstijden van het waterstofstation?
    Omdat waterstofstations momenteel verplicht bemand moeten zijn kan de klant tijdens openingstijden van het tankstation tanken.
  • Wat is de vultijd bij het tanken van Waterstof?
    Dit waterstofstation bevat een zogenoemde slow-fill installatie, welke vult met een snelheid van 4 kg per uur. Het duurt gemiddeld vijfenveertig minuten tot een uur voordat een tank volledig gevuld is, afhankelijk van hoe leeg uw voertuig is.
  • Hoe betaal ik mijn tankbeurt?
    U gaat met Vollenhoven een overeenkomst aan waarna u toegang krijgt tot een app. Deze app zorgt ervoor dat de installatie vrijgegeven wordt en u kan tanken. Hierna wordt de transactie doorgestuurd naar Vollenhoven waarna wij u zullen factureren. De betaling verloopt via automatische incasso.
  • Hoe krijg ik toegang tot het waterstof tanksysteem?
    Wilt u waterstof tanken dan gaan we eerst een overeenkomst aan. Stuur een mail naar info@vollenhoven.nl en vraag uw toegang aan. U ontvangt van ons een overeenkomst. Na akkoord ontvangt u inloggegevens zodat u de installatie kunt vrijgeven via de app.
  • Hoe ver kom ik op een volle tank?
    Een waterstofauto heeft een relatief grote actieradius. Op 1 kilo waterstof kan je gemiddeld 100 kilometer rijden. De tankinhoud varieert tussen de 5 en 6 kilo afhankelijk van het type voertuig. Daarmee hebben de auto’s een actieradius van 500 en 600 kilometer.
  • Is waterstof tanken gevaarlijk?
    Waterstof tanken is veilig en tankstations moeten aan strenge voorschriften voldoen. Waterstof is van zichzelf niet explosief. Het is wel brandbaar, maar uitsluitend na het mengen met een precies percentage zuurstof en als er dan ook nog eens een vlam bij komt. Voor opslag en transport van waterstof bestaan, net zoals bij benzine en diesel, allerlei voorschriften om de veiligheid te garanderen.
  • Op welke druk levert het waterstofstation af?
    Deze installatie levert 700 bar af maar kan aangepast worden om ook 350 bar af te leveren. Wanneer hier vraag naar is, is dit mogelijk.
  • Hoeveel dispensers (slangen) heeft het waterstofstation?
    In eerste instantie één dispenser. Mocht er ook 350 bar aangeboden worden in de toekomst dan komt er een extra dispenser bij.
  • Wat is de techniek van de waterstof installatie?
    Er wordt vanuit een buffervoorraad met een crompressor direct in de tank van het voertuig op 700 bar waterstof gevuld.
  • Hoe wordt waterstof opgeslagen?
    De waterstof wordt in gasflessen aangevoerd, in zogenoemde bottleracks.
  • Is dit het enige tankstation van Vollenhoven met waterstof?
    Voorlopig is BP Eindhoven Eisenhowerlaan de enige binnen het Vollenhoven-netwerk.